Pārdomas. 2015.10.27 hirss.lv

“Vispirms teikšu, ka mēs dzīvojam melu pilnā pasaule. Solījumi viens par otru skaistāki birst kā no pārpilnības raga īpaši jau priekšvēlēšanu laikā. Bet faktiski neviens nekad par solījumu pildīšanu pat nedomā.”

http://doveiks.lv/2015/11/02/prof-ilmars-hirss-tomer-par-begliem/#comment-3077

Paldies par patiesīgumu. Ja Latvijas radio un TV nāktu ar šādu patiesīgumu, tad nepilna gada laikā valstī viss radikāli izmainītos. Nāktu godīgums, taisnīgums, un labklājība.

Bet: “Nākotni jau mēs nezinām. Tā ir Dieva rokās.” ‘
Ļoti daudzi pasaules zinātnieki raksta, ka mēs zinām. Ja vien nenovēršamies no zināšanām, ja mums pietiek vīrišķība un drosme pieņemt dzīves skarbo īstenību tādu, kāda tā ir.
Vai tas ir ticības jautājums? Izskatās, ka jā. Definīcija: Tīcība ir tādu izteikumu pieņemšana par pareiziem, par kuriem ir zināms, ka tos nevar pierādīt.
Limbisko smadzeņu sirēnu dziesmās klausās cilvēki visā pasaulē. Un vēl ilgi klausīsies. Kamēr visi kopā iesim bojā. Es zinu, es pazīstu to skaistumu. Skat. manu rakstu ‘Ziemassvētki’.
Varbūt, ka limbisko smadzeņu mūziku mēs varam iemācīties klausīties laulāto, un, vispārīgāk, cilvēku attiecībās? Kāpēc mums vēl joprojām 50% laulību ir jāšķir? Kāpēc neviena pasaules sabiedrība nav iemācījusies mūs sagatavot bagātai un pilnvērtīgai emociju dzīvei? Ir tikai dažas grāmatas, kuras vairākums nezina. Un nezin un nesaprot sevi. Un ir izklaide. Bet re kā mūs brīdina: We will entertain ourselves until deaf.
Varbūt, ka mēs varam ieraudzīt dziļu harmoniju, svētumu, jēgu un uzdevumu, ja vismaz neiznīcinām mūsu pēcnācēju izdzīvošanas apstākļus? Imants Vilks

“Bet mans kristīgais pienākums ir mīlēt visus cilvēkus (arī bandītus!) ar kristīgu mīlestību. Grūti? Jā! Cilvēciski neiespējami? Jā! Izaicinājums manai kristietībai? Jā!” Ilmārs Hiršs.

Man nav nekāda pienākuma. Es mīlu (cik mana primātu daba to atļauj) cilvēkus tādēļ, ka es zinu, ka viņi visbiežāk ir traģiski nezinoši un lētas valsts balstītas propagandas un izglītības sistēmas maldināti vai vienkārši neizkopti. Bet es viņus mīlu un man patīk viņiem palīdzēt, tas sagādā man prieku un gandarījumu. Ja izaicinājums, tad tas ir manam gēnu mantojumam, kuru es esmu iemācījies lasīt, saprast un apzināties un apvaldīt. Un evolūcijas dotais un izglītības izkoptais saprāts man ļauj uzturēt sakarīgu un derīgu līdzsvaru. I.V.

 

About basicrulesoflife

Year 1935. Interests: Contemporary society problems, quality of life, happiness, understanding and changing ourselves - everything based on scientific evidence. Artificial Intelligence Foundation Latvia, http://www.artificialintelligence.lv Editor.
This entry was posted in All Posts. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

